Hoppa till innehåll
English

Favoriter

Dina favoriter har nu skickats! Ett fel uppstod när dina favoriter skulle skickas
  1. Friday 25 nov 2022

Kvalité, känsla och kraft – så laddar du kommunikationen

På köphetsens dag, Black Friday, satte vi fokus på kommunikation som leder till en mer hållbar livsstil. För vi måste ställa om till en värld som håller för både oss och för kommande generationer. Här delades tips och inspiration på hur du får fler att vilja leva hållbart. Join the Greenolution!

Nytt för i år var vår tvårätters-lunch i samtalsvänligt runda bord-format. Här åts förrätt tillsammans under ett tema och bord byttes i samband med huvudrätten. 

Eventet genomfördes den 25 november 2022 i Bryggarsalen, Stockholm.

Inspelning från dagen:

  • Introduktion Greenolution Friday 2022

    Miljömärkning Sveriges Vd Anna Linusson och moderator Anna Norberg introducerar dagen.

  • Världen som väntar - Peter Alestig

    Hur kan du öka engagemanget för klimatet bland dina målgrupper? Vet du hur klimatförändringar påverkar samhället? Låt dig inspireras av Peter Alestig, klimatredaktör på Dagens Nyheter och författare till boken ”Världen som väntar”. Boken visar på de klimatförändringar som faktiskt sker i Sverige idag, men som alldeles för få svenskar har koll på.

  • Gräv där du står - Anna Linusson

    Hur inköp med miljömärkta produkter kan ge ringar på vattnet och bidra till Svaneneffekten i fler branscher. Det bidrar också till att stärka varumärket så ditt företag blir en mer attraktiv arbetsgivare.

  • Konsumentinsikter och att EU stoppar greenwashing - Therese Rydén och Sara Bergman

    Hur tänker och agerar den nordiska konsumenten? Och hur kan greenwashing stoppas i EU? Insikter från vår stora nordiska konsumentundersökning. Svanens status höjs och vilseledande märkningar förbjuds, enligt nytt lagförslag.

  • Företagscase Vestre - Øyvind Bjørnstad

    Hållbarhets- och strategichef på Vestre, vars Svanenmärkta utemöbler förenar hållbarhet, kvalitet och design och har skapat mötesplatser över hela världen, till exempel på Times Square.

  • Företagscase Avanza och K2A - Johanna Kull och Karina Antin

    Nätbanken Avanza, erbjuder en rad Svanenmärkta fonder och har många unga, lojala kunder varav de flesta är män. K2A, både bygger och förvaltar Svanenmärkta hyresrätter, ofta i studentstäder med fokus på minskad klimatbelastning.

  • Den gröna omställningen - Carl Schlyter

    Hur kan er affärsmodell utvecklas och kunna möta framtida utmaningar som en mer hållbar konsumtion? Våga testa nya saker och var mer flexibel och modig, utan att allt är till 100 % integrerat i affärsplaner. Det är råd från Carl Schlyter, kampanjledare för systemförändring och klimat på Greenpeace

  • Licensutdelning

    Anna Linusson delar ut nya licenser till företag vars produkter klarat Svanens krav.

För frågor och funderingar kontakta greenolution@svanen.se