Kommunikation i det nya gröna medielandskapet
Kika gärna in eventet i efterhand nedan (klicka fram 30 minuter in i inspelningen).
Program
kl. 9:30 – Inledningstal
- Ragnar Unge, Vd, Miljömärkning Sverige
- Anna Norberg, Moderator
kl. 9:35 – Insikter från The Report: Hållbarhetskommunikation
- Yrsa Lindberg, Hållbarhetsstrateg
- Johan Larsson, Hållbarhetsanalytiker, HUI Research
- Uta Hönemann, Projektledare Marknad, Miljömärkning Sverige
- Ahmed Al-Qassam, Påverkansansvarig Friluftfrämjandet & grundare till Miljöpodden
- Erik Elvingsson Hedén, Vd & grundare SB Insights
kl. 10:25 – Bensträckare
kl. 10:40 – Bra exempel från branschen
- JM – Svanar överallt
- Maria Sandell, Hållbarhetschef
- Scapa – The Dream Company
- Malin Stenkilsson & Johan Winter, Hållbarhetschef & Marknadschef
kl. 11:00 – Pausgympa med Malin
kl. 11:10 – Svana-kampanjen – Framgången och utmaningarna
- Cecilia Perlind, vVd, Kantar SIFO
- Christina Knight, Creative Director, The Amazing Society
- Christian Quarles van Ufford, Marknad och kommunikationschef Miljömärkning Sverige
kl. 11:25 – Keynote talare: Per Espen Stoknes
- ”Det största hindret för att stoppa klimatförändringarna ligger mellan våra öron. Det är ungefär sex tum tjockt, vår hjärna.”
Psykologen, ekonomen, författaren, serieentreprenören och politikern Per Espen Stoknes är en känd förespråkare för en ny psykologi bakom klimatförändringarna. Att hitta positiva historier när vi talar om klimatkrisen för att skapa förändring och undvika trötthet.
För frågor och funderingar kontakta
- Anna Norberg Press och PR ansvarig +46 (0)8 - 55 55 24 13 anna.norberg@svanen.se
- Linda Näkne Produktionsledare +46 (0)8 55 55 24 32 linda.naekne@svanen.se