Hoppa till innehåll
English

Favoriter

Dina favoriter har nu skickats! Ett fel uppstod när dina favoriter skulle skickas

Kommunikation i det nya gröna medielandskapet

Kika gärna in eventet i efterhand nedan (klicka fram 30 minuter in i inspelningen).

Program 

kl. 9:30 – Inledningstal

  • Ragnar Unge, Vd, Miljömärkning Sverige
  • Anna Norberg, Moderator

kl. 9:35 – Insikter från The Report: Hållbarhetskommunikation

  • Yrsa Lindberg, Hållbarhetsstrateg
  • Johan Larsson, Hållbarhetsanalytiker, HUI Research
  • Uta Hönemann, Projektledare Marknad, Miljömärkning Sverige
  • Ahmed Al-Qassam, Påverkansansvarig Friluftfrämjandet & grundare till Miljöpodden
  • Erik Elvingsson Hedén, Vd & grundare SB Insights

kl. 10:25 – Bensträckare 

kl. 10:40 – Bra exempel från branschen

  • JM – Svanar överallt
    • Maria Sandell, Hållbarhetschef
  • Scapa – The Dream Company
    • Malin Stenkilsson & Johan Winter, Hållbarhetschef & Marknadschef

kl. 11:00 – Pausgympa med Malin

kl. 11:10 – Svana-kampanjen – Framgången och utmaningarna 

  • Cecilia Perlind, vVd, Kantar SIFO
  • Christina Knight, Creative Director, The Amazing Society
  • Christian Quarles van Ufford, Marknad och kommunikationschef Miljömärkning Sverige

kl. 11:25 – Keynote talare: Per Espen Stoknes

  • ”Det största hindret för att stoppa klimatförändringarna ligger mellan våra öron. Det är ungefär sex tum tjockt, vår hjärna.”
    Psykologen, ekonomen, författaren, serieentreprenören och politikern Per Espen Stoknes är en känd förespråkare för en ny psykologi bakom klimatförändringarna. Att hitta positiva historier när vi talar om klimatkrisen för att skapa förändring och undvika trötthet.

För frågor och funderingar kontakta