English

Favoriter

Dina favoriter har nu skickats! Ett fel uppstod när dina favoriter skulle skickas

Kampanjsamarbete med Svanen

Konceptet ”Svår att få. Lätt att välja” lanserades 2023. Hittills har vi genomfört tre kampanjer med goda resultat. Nu har vi utvecklat det kreativa konceptet för att ge er licensinnehavare möjligheten att bli kampanjpartner i Sverige under Q1 och Q3 2025. 

5 anledningar att bli kampanjpartner

  1. Ni syns tillsammans med ett varumärke som känns igen av 97 % av Sveriges konsumenter och som förknippas med ett bättre val för miljön.
  2. Ni syns tillsammans med ett varumärke som 64 % tittar efter vid köp.
  3. Ni får rätt att använda Svanens kampanjkoncept.
  4. Ni får en mediestrategi och förslag på mediepaket.
  5. Svanen kvalitetssäkrar och slutgodkänner era budskap och säkerställer trovärdig hållbarhetskommunikation.

Kontakta oss så berättar vi mer:

Hur kommer det se ut?

Vi har tidigare berättat Svanens historia genom korta utdrag av intervjuer med karaktärer i form av varor och tjänster som har försökt bli Svanenmärkta, men inte lyckats. I det nya konceptet vill vi lyfta fram de som klarade det, nämligen dina Svanenmärkta varor och tjänster. Bakom varje Svanenmärke ligger heroiska och viktiga insatser. Det vill vi uppmärksamma!

Konceptet för den nya kampanjen är intervjuer som liknar de som sportstjärnor hamnar i efter utförda stordåd – andfådda och ibland pinsamma intervjuer som görs efter varje seger. Det greppet använder vi för att lyfta era produkter och tjänster. Varför? För att sportintervjuer är ett referensuniversum som är rikt på känslor, skeva detaljer och roliga sätt att prata om en stark prestation. Vi kommer basera kampanjen på verklig fakta från er. I kommunikation som visar att ert miljöengagemang är genuint och konkret. .

Partnernivåer

Det finns fyra olika nivåer för att bli partner i kampanjen. Nivåerna innehåller olika uttag och enheter och olika mediepaket:

Lilla

Mellan

Stora

X-stora

Dessutom kommer vi erbjuda ett kostnadsfritt minipaket med satt bild och copy för egna kanaler.


Presentation av konceptet

Ladda ner!

Se webbinariet från 24 maj


Tidsplan och process

Juni - oktober 2024: Möten för att berätta mer, skriva avtal och planera för kampanj i Q1 (och Q3).

31 oktober 2024: Sista dag att bli kampanjpartner

November 2024 - januari 2025: Produktion och medieköp

Februari 2025: Genomförande av kampanjen

Mars - april 2025: Uppföljning och planering för nästa kampanj

15 maj 2025: Sista dag att bli kampanjpartner

Q2 2025: Produktion och medieköp

Q3 2025: Genomförande av kampanjen