Kampanjsamarbete med Svanen
Konceptet ”Svår att få. Lätt att välja” lanserades 2023. Hittills har vi genomfört tre kampanjer med goda resultat. Nu har vi utvecklat det kreativa konceptet för att ge er licensinnehavare möjligheten att bli kampanjpartner i Sverige under Q3 2025.
5 anledningar att bli kampanjpartner
- Ni syns tillsammans med ett varumärke som känns igen av 98 % och som förknippas med ett bättre val för miljön.
- Ni syns tillsammans med ett varumärke som 63 % tittar efter vid köp.
- Ni får rätt att använda Svanens kampanjkoncept.
- Ni får en mediestrategi och förslag på mediepaket.
- Svanen kvalitetssäkrar och slutgodkänner era budskap och säkerställer trovärdig hållbarhetskommunikation.
Kontakta oss så berättar vi mer:
- Linnéa Hallgren Projektledare Varumärke +46 8-55 55 24 72 linnea.hallgren@svanen.se
- Caroline Segerpalm Keberg Projektledare Marknad +46(0)8-55 55 24 79 caroline.keberg@svanen.se
Hur kommer det se ut?
Vi har tidigare berättat Svanens historia genom korta utdrag av intervjuer med karaktärer i form av varor och tjänster som har försökt bli Svanenmärkta, men inte lyckats. I det nya konceptet vill vi lyfta fram de som klarade det, nämligen dina Svanenmärkta varor och tjänster. Bakom varje Svanenmärke ligger heroiska och viktiga insatser. Det vill vi uppmärksamma genom intervjuer som liknar de som sportstjärnor hamnar i efter varje seger.
Det greppet använder vi för att lyfta era produkter och tjänster. Varför? För att sportintervjuer är ett referensuniversum som är rikt på känslor, skeva detaljer och roliga sätt att prata om en stark prestation. Vi kommer basera kampanjen på verklig fakta från er. I kommunikation som visar att ert miljöengagemang är genuint och konkret.
Dessutom kommer vi erbjuda ett kostnadsfritt minipaket med visuella element, mallar i olika format för sociala medier, copy och kampanjlogotyp.
Se webbinariet från 24 maj
Tidsplan och process
November 2024 - januari 2025: Produktion och medieköp
Februari 2025: Genomförande av kampanjen
Mars - april 2025: Uppföljning och planering för nästa kampanj
15 maj 2025: Sista dag att bli kampanjpartner
Q2 2025: Produktion och medieköp
Q3 2025: Genomförande av kampanjen