Stärk ditt varumärke med Svanen
Genom att kommunicera er Svanenmärkning kan ni skapa trovärdig hållbarhetskommunikation och stärka ert varumärke. Såhär enkelt är det:
- Vill du synas extra mycket? Bli kampanjpartner!
- Vill du göra det enkelt? Använd de texter, mallar och prisrosetter som Svanen tagit fram.
- Vill du vara specifik? Ta hjälp av de kriterietexter som finns för din vara eller tjänst och kombinera egna texter med Svanens. Då kan du lyfta just de krav ni kämpat så hårt för att uppnå..
- Vill du göra det busenkelt? Använd Svanens tagline. Den positionerar Svanen som den strängare miljömärkningen, vilket sätter ljuset på den heroiska och viktiga insats ni gjort för att få Svanenmärkningen.
-
Bakgrund till kampanjen
Svanen har skapat sin första nordiska kampanj någonsin. En gemensam satsning från alla nordiska länder för att sprida samma budskap, på samma sätt. Syftet med konceptet är att förklara hur Svanenmärkningen skiljer sig från andra märkningar samt visa på vilket brett utbud av varor och tjänster som finns.
Läs mer -
Inspireras av andra!
Här är några exempel på hur kampanjkitet kan användas. Majoriteten av exemplen är från sociala medier men det går självklart bra att kommunicera i de kanaler som passar er bäst – i annonser, på hemsidan, på butikshyllan, på förpackningar, i informationsmaterial eller via återförsäljare.
Läs mer
Vid frågor kontakta:
- Linnéa Hallgren Projektledare Varumärke +46 8-55 55 24 72 linnea.hallgren@svanen.se