Hoppa till innehåll
English

Favoriter

Dina favoriter har nu skickats! Ett fel uppstod när dina favoriter skulle skickas
  1. Kampanjkit - Svår att få

Stärk ditt varumärke med Svanen

Genom att kommunicera er Svanenmärkning kan ni skapa trovärdig hållbarhetskommunikation och stärka ert varumärke. Såhär enkelt är det:

  • Vill du vara specifik? Ta hjälp av de kriterietexter som finns för din vara eller tjänst och kombinera egna texter med Svanens. Då kan du lyfta just de krav ni kämpat så hårt för att uppnå..
  • Vill du göra det busenkelt? Använd Svanens tagline. Den positionerar Svanen som den strängare miljömärkningen, vilket sätter ljuset på den heroiska och viktiga insats ni gjort för att få Svanenmärkningen. 
  • En suddad anonym målarfärgburk står på en stol med en mikrofon och lampa riktad mot sig.

    Bakgrund till kampanjen

    Svanen har skapat sin första nordiska kampanj någonsin. En gemensam satsning från alla nordiska länder för att sprida samma budskap, på samma sätt. Syftet med konceptet är att förklara hur Svanenmärkningen skiljer sig från andra märkningar samt visa på vilket brett utbud av varor och tjänster som finns.

    Läs mer
  • Kollage om att man ska välja Svanen

    Inspireras av andra!

    Här är några exempel på hur kampanjkitet kan användas. Majoriteten av exemplen är från sociala medier men det går självklart bra att kommunicera i de kanaler som passar er bäst – i annonser, på hemsidan, på butikshyllan, på förpackningar, i informationsmaterial eller via återförsäljare.

    Läs mer

Svanens krav

Här hittar du de krav som din vara eller tjänst har klarat. Här finns både kriteriedokumenten som visar kraven i sin helhet men även kortare beskrivningar för varje område. Använd texterna som underlag när du vill berätta om de tuffa krav din vara eller tjänst har klarat.

Alla krav

Vid frågor kontakta: