Hoppa till innehåll
English

Favoriter

Dina favoriter har nu skickats! Ett fel uppstod när dina favoriter skulle skickas
  1. Kampanjkit - Svår att få

Kampanjsamarbete med Svanen

Samarbeta med Svanen i kampanjer!

Så här går det till

Stärk ditt varumärke med Svanens kampanjkit

Använd dig av Svanens kampanjmaterial "Svår att få. Lätt att välja.".  Så här enkelt är det:

  • Vill du vara generell? Använd de texter som Svanen tagit fram. De finns i många olika utföranden och är skrivna för att passa alla typer av varor och tjänster.
  • Vill du vara specifik? Ta hjälp av de kriterietexter som finns för din vara eller tjänst och kombinera egna texter med Svanens. Då kan du lyfta just de krav ni kämpat så hårt för att uppnå..
  • Vill du göra det enkelt? Använd Svanens nya tagline. Den positionerar Svanen som den strängare miljömärkningen, vilket sätter ljuset på det hårda arbete ni gjort för att nå upp till Svanens krav.
  • En suddad anonym målarfärgburk står på en stol med en mikrofon och lampa riktad mot sig.

    Bakgrund till kampanjen

    Svanen har skapat sin första nordiska kampanj någonsin. En gemensam satsning från alla nordiska länder för att sprida samma budskap, på samma sätt. Syftet med konceptet är att förklara hur Svanenmärkningen skiljer sig från andra märkningar samt visa på vilket brett utbud av varor och tjänster som finns.

    Läs mer
  • Kollage om att man ska välja Svanen

    Inspireras av andra!

    Här är några exempel på hur kampanjkitet kan användas. Majoriteten av exemplen är från sociala medier men det går självklart bra att kommunicera i de kanaler som passar er bäst – i annonser, på hemsidan, på butikshyllan, på förpackningar, i informationsmaterial eller via återförsäljare.

    Läs mer

Svanens krav

Här hittar du de krav som din vara eller tjänst har klarat. Här finns både kriteriedokumenten som visar kraven i sin helhet men även kortare beskrivningar för varje område. Använd texterna som underlag när du vill berätta om de tuffa krav din vara eller tjänst har klarat.

Alla krav

Vid frågor kontakta: