Hoppa till innehåll
English

Favoriter

Dina favoriter har nu skickats! Ett fel uppstod när dina favoriter skulle skickas
  1. Svanens nye marknadschef vill få ännu fler att rädda världen

Det är bråttom att rädda världen. 2016 var Arktis 20 grader varmare än normalt, den biologiska mångfalden hotas och våra ekologiska fotavtryck är inte hållbara. Om alla i världen levde som vi svenskar skulle det behövas 4,2 jordklot.

Det har aldrig varit viktigare att få människor och företag att arbeta och engagera sig i klimat- och miljöutmaningar.

Den nordiska miljömärkningen Svanen har i 26 år hjälpt konsumenter att välja rätt. Nästa steg är att engagera ännu fler människor till en hållbar livsstil.

För att möta framtidens utmaningar har Svanen rekryterat Christian Quarles van Ufford som ny marknads- och kommunikationschef. Uppdraget är att utveckla Svanens varumärkes- och kommunikationsstrategi. Christians prioriterade uppgifter är bl a att lotsa Svanen in i det digitala landskapet, skapa kommunikationsinsatser som engagerar nya målgrupper och öka värdet för företag att Svanenmärka sina produkter och tjänster.

 – Jag vill göra Svanen till ett ännu mer angeläget val, så att ännu fler kan vara med och rädda världen lite grann varje dag.   Det här kommer bli min roligaste och viktigaste roll hittills i karriären. Jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor i Sverige och Norden utveckla Svanens ”resa” in i framtiden, säger Christian Quarles van Ufford.

Christian har en gedigen erfarenhet av varumärkes-, målgrupps och kommunikationsstrategier, bland annat från Aftonbladet och Metro International. 

– Vi är väldigt glada att ha Christian med oss så vi kan utveckla och stärka Svanens position och roll på marknaden,  säger Ragnar Unge, vd Miljömärkning Sverige.  

Miljömärkning Sverige har de senaste två åren haft stora framgångar med kampanjen ”Världens viktigaste klassrum”. 96 % av alla svenska konsumenter känner till Svanen. Christian har lång erfarenhet av varumärkesutveckling, marknadsföring, media och affärsutveckling på Svensk och Internationell nivå i olika chefsroller på MTG, Aftonbladet och Metro International. De senaste åren har Christian verkat som konsult, senast på Brand Experience byrån Nine Yards.